- فروشگاه تخصصی دانشجویی علم آموز تحقیق درباره کیفیت
مژده: 10 درصد تخفیف به مناسبت روز دانشجو پروژه دانشجویی، تایپ، ترجمه، تحقیق، پاورپوینت توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران در این سایت انجام می شود. جهت سفارش می توانید با مدیر سایت تماس بگیرید. shidasadeghnia72@gmail.com 09381529107 کسانی که قصد خرید فایل دارند و ایمیل ندارند می توانند از ایمیل مدیر سایت استفاده کنند. shidasadeghnia72@gmail.com

تحقیق درباره کیفیت

تحقیق درباره کیفیت

لینک دانلود پایین صفحه

قابل ویرایش و آماده پرینت

تعداد صفحات:12

بخشی از صفحات:

کیفیت:

واژه کیفیت دارای چند معنای متفاوت است:

در فلسفه و در نظریه شناخت منظور از کیفیت، چگونگی یک چیز است. مثال: خواص کمّی و یا خواص کیفی یا چونی.

در زمینه‌های اقتصادی: مرغوبیت و مطلوبیت: مجموعه ویژگی‌های یک کالا و عرضه کننده آن (نه تنها از لحاظ کیفی بلکه از دیدگاه کمی، بها و غیره) که باعث می‌شوند آن کالا مورد تقاضا قرار گیرد و فروش رود.

در زمینه‌های اجتماعی و فردی: شایستگی، صلاحیت، لیاقت – شایستگی و لیاقت یک شرکت و فراورده‌هایش برای ورود و دوام و پیشرفت در بازار.

صفت نسبی این واژه «کیفی» و جمع آن «کیفیت‌ها» و گهگاه «کیفیات» است. به اصطلاح «کیفیت و کمیت» در فارسی «چندوچون» نیز گفته می‌شود.

 

 

كيفيت يعني ويژگي،اما در درجات متفاوت،به عبارت ديگر كيفيت يعني مطابقت داشتن با الزامات مشتريان ،امروزه كيفيت به معاني مختلفي به كار رفته است و دانشمندان مختلفي ‌ازابعادمتفاوت به بحث و بررسي در آن باره می‌‌پردازند.ولي آن چه امروز اهميت دارد خدمات و محصولات با كيفيت است. در دنياي رقابت ،كيفيت حرف اول را می‌‌زند وخود زاييده‌ي‌آن است .انحصار،دشمن قسم خورده ي كيفيت به شمار می‌‌رود،كيفيت نيز مانند ساير منابع و امكانات بايد مديريت شود زيرا بر اساس تحقيقات انجام شده ارتباط معنی داري بين مديريت بهينه وبهبود كيفيت وجود دارد.كيفيت حاصل شانس واقبال نيست بلكه به مديريت عالمانه نيازمند است.طي دو دهه گذشته مفهوم كيفيت از دنياي صنعتي و توليد به دنياي خدمات وسازمانهاي دولتي گسترش يافته است.جملات طلايي از اربابان انديشه در زمينه كيفيت: كيفيت خوب،نوعي ارزاني است. كيفيت ،يك پديده ي بي نقص وكمال مطلق است. تنها كيفيت برترباعث افزايش بهره وري ست. كيفيت،از مشتري به مشتري‌ست. كيفيت زماني حاصل می‌‌شودكه مشتريان شما باز گردند،ولي محصولات نه. كيفيت هديه نيست ولي مجاني‌ست. كيفيت گران نيست ولي گران بهاست. كيفيت يعني مناسب بودن. كيفيت ،كار نخست ماست. تمامي بهبود و كيفيت،پروژه به پروژه حاصل می‌‌شود ونه به طريق ديگري. براي اينكه درصدر رقابت قرار گيريم بايد در جستجوي شيوه هاي بهتر باشيم؛كاري‌كه امروز انجام مي‌دهيم ،فردا بايد بهتر انجام دهيم. رمز موفقيت سازمان‌ها در قرن ۲۱،آينده نگري،خلاقيت وكيفيت بهتر است. كيفيت،فقط وفقط توسط مشتري تعيين می‌‌شود. كارباكيفيت هميشه رضايت بخش است. كيفيت بايد در درون فرايندها طراحي گردد. خوب بودن آفت بهتر شدن است. كيفيت،نتيجه ي بازرسي هاي گسترده نيست بلكه از اصلاح فرآيندها حاصل می‌‌شود. تا زماني كه به دنبال بهتر هستيم،«خوب»اصلاً خوب نيست. چگونه می‌‌توانم كارم را بهتر انجام دهم؟ كيفيت وابسته به انجام كار درست در اولين فرصت است.

کنترل کیفیت:

در مهندسی و تولید صنعتی، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته می‌شود که به درست کردن روش‌هایی مشغول است تا کارخانه بتواند به‌وسیله آن روش‌ها از مرغوبیت و مشتری‌پسند بودن کالاهای تولیدی خود مطمئن گردد. این روش‌ها و سیستم‌ها معمولاً با همکاری با دیگر رشته‌های مهندسی و بازرگانی طراحی می‌شوند.

یکسان بودن تقریبی برجسته‌کاری‌های ستون‌ها و دیوارهای تخت جمشید، نیایشگاه‌های مصری و یونانی و دیگر سازه‌های باستانی نشانگر اینست که موضوع کنترل کیفیت از دیرباز نزد بشر وجود داشته است.

عمده بحث كنترل كيفيت مربوط به انجام نمونه گيري از محصولات ، بازرسي آن نمونه ها و تعمميم نتايج به كل انباشت محصول است كه بر اساس روش هاي آماري انجام مي گيرد . از ديگر روش هاي مورد استفاده در كنترل كيفيت ، كنترل فرايند توليد محصول به جاي كنترل محصول تهيه شده است كه با استفاده از روش هاي آماري مانند SPC و ... انجام مي گيرد. مبحث كنترل كيفيت ، جايگاه ويژه اي در مباحث نظام هاي جامع مديريت كيفيت دارد.

کيفيت بعهده چه کسی است؟   

براستی وظيفه بهبود کيفيت بعهده چه کسی است؟يک واحد سازمانی به نام تضمين کيفيت وبهبود و بهره وری و...يا اينکه همه پرسنل سازمان مسئول کيفيت اند و مثلا در يک سازمان ۱۰۰۰نفره تيم بهبود کيفيت   ۱۰۰۰نفره خواهيم داشت. کيفيت و بهره وری مسئوليت مشترک تمامی کارکنان هر سازمان است.واساسا تفاوت ميان سازمانهای پيشرو با عقب مانده در تعداد افرادی است که واقعا در پيشبرد فعاليتها دخيل هستندوبرای حل مشکلات وبهبود سازمان از هرجهت احساس مسئوليت ميکنند.کيفيت يک مقوله فرهنگی است و  برای بهبود کيفيت ناگزير به رعايت مسائل فرهنگی هستيم.در اين ميان ملتهايی که دارای فرهنگ و روحيه کارجمعی وگروهی هستند در اين زمينه پيشتازند.واينگونه است که در بسياری از شرکتهای بزرگ ژاپنی واحدی به نام واحد کيفيت ؛تعميرات و نگهداری ؛کنترل کيفيت و...وجود ندارد ودر واقع همه مسئول کيفيت وبهبوداند.به راستی در اين ويرانه پس از جنگ جهانی چه انقلاب فکری روی داده ويا اين مردم در اين فرهنگ کهن به چه نکاتی سفارش شده اند که اينطور همه و همه برای اعتلای وطن کار ميکنند و دست از تفريح واستراحت ميکشند.ميگويند بدترين روزهای  ژاپنيها روزهای تعطيل است که دور از محل کار يعنی خانه اول واصلی اين مردم ميگذرانند.وميگويند هر روز به تعداد افرادی که برای سربلندی کشورشان  ۱؛۲ويا ۳ ساعت بطور مجانی کار ميکنند اضافه ميشود.و اينگونه است که ميگويند در ژاپن گواهينامه ايزو۹۰۰۱ سه روزه گرفته ميشود .چرا که سيستم و بهبود در خون اين مردم است .


اشتراک بگذارید:

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,600 تومان
(شامل 5% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 8,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
kifiat_2003254_4016.zip20.7k